pátek 9. ledna 2015

Mrkvové šátečky

Po Vánocích je potřeba odlehčit jídelníček, a tak jsem se pustila do pečení zdravější verze moučníku na víkend ( no, i když to máslo...). Mrkvové šátečky, které můžete naplnit tvarohem (recept na náplň najdete zde), marmeládou, povidly, mákem... Já mám nejraději ty s povidly.

Recept:

150 g najemno nastrouhané mrkve
250 g tuku (já dávám máslo)
300g celozrnné mouky (dala jsem půl na půl pšeničnou a špaldovou)
1 prášek do pečiva (nejlépe bez fosfátů)
1 vejce + 1 na potření

Vše promíchejte, vypracujete hladké těsto, které na pomoučeném vále vyválejte a udělejte radýlkem čtverce. Ty naplňte vybranou náplní , dva protější rohy přitiskněte k sobě, potřete vajíčkem a dejte na 20 minut do trouby péct.
Po upečení pocukrujte zlehka moučkovým cukrem, ještě zatepla, aby se cukr na šátečcích udržel.



1 komentář:

Moc děkuji za návštěvu a za komentář. Na viděnou!